onsdag 14 juli 2010

Att bygga en stenmur.....inte lätt.

För 7 år sedan lärde min syster mig hur man skulle bygga en stenmur. Meningen var att jag skulle fortsätta med det hon hade börjat på. Men som ni vet ...tiden går fort, fortare än man tror ...och vips har det gått 7 år. Nu kommer hon till hösten för att hälsa på och då kom jag på att det är nog dags att börja använda dom där stenarna som vi samlat i en hög. Det är ett tungt jobb och man får lägga pussel för att få ihop stenarna. Murbruk har jag kommit på är bra att fylla ut hålrummen som kan bli mellan stenarna, men eftersom det tar på min rygg så gör jag inte mer än ca 1m om dagen.....nja ibland kan det bli mer, beror på vädret. Ibland måste jag gå därifrån för jag hittar ingen sten som passar, då är det som med pussel, när jag kommer tillbaka hittar jag givetvis den sten som jag letat efter. Så här ser den ut nu i alla fall. Om vädret tillåter så hoppas jag den blir klar till helgen, för nästa vecka ska vi semestra i norrland. Jag längtar nu efter att få åka ut med husbilen igen, vi har inte varit ute på vägarna sedan midsommar....så nu är det dags.

1 kommentar:

  1. jösses Maggan, det ser ju fantastiskt bra ut, du kan själv men behövde någon som sparkade igång dig! haha
    Syrran

    SvaraRadera